PENÍZE podle Leoše Rouska: Miliardář Kellner a jeho prst na tepu doby. Apple ztrácí v Číně ideály a raději nepřemýšlí příliš jinak
Datum publikace: 2.3.2018 12:46 | Zdroj: (IHNED)
O nejbohatším Čechovi se říká, že vidí dál než ostatní. Jako investor opakovaně prokázal jasnozřivost a odhad na dobré výdělky. V současnosti zjevně vidí příležitost v propojení televizního obsahu s telekomunikacemi. Čína a peníze, které lze na tamním trhu vydělat, poráží všechny ideály. Posledním příkladem je Apple. Firma začala na pokyn vlády v Pekingu ukládat data čínských uživatelů v síti iCloud na tamních serverech. Apple se tak na světelné roky vzdálil od ušlechtilých myšlenek, na kterých byl založen reklamní spot oznamující nástup osobního počítače Macintosh z roku 1984. Klip tehdy líčil vzpouru proti totalitnímu orwellovskému režimu. Cílem spotu bylo ukázat, že Apple bojuje proti hegemonii IBM.