Jaké značky výrobků znají Číňané nejvíce?
23.5.2013 17:40
Některé z největších a nejznámnějších firemních značek jsou již nyní řízeny směrem k pozici čínských lídrů trhu ve svých příslušných segmentech.
Protože Čína není zatím otevřeným trhem, mezinárodní společnosti nemohou soutěžit v některých sektorech. Naopak v odvětvích, která zůstávají otevřená mezinárodní konkurenci, reprezentuje Čína příležitost společnostem na posílení jejich značky a jít dopředu směrem ke globálnímu záběru v konkurenceschopnosti. Níže jsou tedy uvedeny nejpopulárnější značky US firem v Číně:
1. General Motors, známý výrobce automobilů zaujímá v Číně tržní podíl v objemu 14,7%
2. Apple, světový inovátor v oblasti smartphonů a elektronických zařízení, zaujímá v Číně 83% podílu na trhu
3. Nike, světový výrobce sportovního oblečení, obuvi, zařízení a doplňků, disponuje v Číně podílem 12,1%
4. Starbucks, globální provozovatel kaváren a kafetérií, jeho tržní podíl činí 61%
5. Microsoft (Windows), světový výrobce aplikačního software, dosáhl v Číně 91% podílu na trhu operačních systémů
6. KFC, vlastněná značka firmou Yum Brands, provozuje síť fast foods a v rámci svého působení operuje v Číně 4260 restauracemi (většina těchto provozoven)
7. Gillette, vlastněný konglomerátem Procter and Gamble, vyrábí a prodává produkty osobní péče a celosvětový podíl na trhu nyní činí 70%
8. Coca-Cola, nejznámnější nápojová firma na světě, si drží v Číně tržní podíl na úrovni 16,6%
9. Intel jako světová jednička ve výrobě počítačových čipů a polovodičů disponuje v sektoru PC čipů globálním podílem ve výši 85,2%
Autor: Milan Holec, eAkcie.cz